Jysk Fynske Medier

Journalist til redaktionel udviklingsrolle



Vil du gerne være ekspert i, hvad der giver journalistik værdi? Interesserer du dig for digital formidling af journalistik? Og kan du se lyset i at inddrage brugerne i den journalistiske proces?

Så har vi en unik stilling til dig, hvor du skal være med til at udvikle journalistik og publicistiske medier i en digital verden.

 

Om jobbet:

Du bliver en del af en central gruppe bestående af redaktionelle specialister, der arbejder med udvikling af digital journalistik på tværs af Jysk Fynske Mediers mange nye og gamle titler. Vi arbejder på at sikre en digital fremtid for ikke mindst koncernens 15 lokale dagblade, men også fx avisendanmark.dk, erhvervplus.dk og vores mange nye rent digitale hyperlokale medier.

 

Du kommer særligt til at arbejde med dataanalyse, digitale værktøjer og brugerinddragelse i tæt samarbejde med to af teamets medlemmer. En central del af opgaven er at hjælpe og coache journalister og redaktører: Hvad kan de lære af data? Hvad skal de lave mere af, hvad skal de holde op med at lave og hvad skal de gøre anderledes? Du skal hjælpe med at lave brugbare og handlingsanvisende data-værktøjer.

 

På samme måde skal du hjælpe journalister og redaktører med at udnytte potentialet i digitale formidlingsværktøjer. Nogle gange formidles en historie bedst gennem et digitalt kort, en interaktiv grafik eller en video. Andre gange er tekst den bedste løsning. Du skal være med til at sikre, at indhold og formidling passer til brugernes brugssituation og forventning til et digitalt medieprodukt.

 

Sidst men ikke mindst skal du hjælpe redaktionerne med at få det optimale ud af at inddrage brugerne: Hvordan inddrager vi dem på en meningsfuld måde i den journalistiske proces? Hvad er vigtigt for dem? Hvad vil de gerne vide noget om? Og hvordan hjælper vi dem?

 

Om dig:

Du er en dygtig journalist med erfaring fra det (digitale) redaktionelle maskinrum. Du har forståelse for, hvad det kræver at lave god

journalistik og bruge digitale værktøjer. Din erfaring må gerne være fra et dagblad, men kan lige så godt være fra andre medier.

 

Du har ikke nødvendigvis erfaring med at analysere data og arbejde med brugerinddragelse, men du har som minimum flair og interesse for at lære det. Vi skal nok gøre dig til ekspert, hvis du har de tekniske og analytiske forudsætninger for at blive det.

Udgangspunktet bliver Odense, men der er mulighed for arbejdsdage på vores øvrige lokationer i Århus, København, Esbjerg eller Horsens.

 

Deadline for ansøgning: 16. Maj. Samtaler afholdes løbende.

 

Kontaktpersoner:

Claes Senger Holtzmann, data- og analyseredaktør: chs@jfmedier.dk, mobil: 4079 2788

Jørn Broch, digital chefredaktør: jbr@jfmedier.dk, mobil: 2060 4551

Tillidsrepræsentant Lene Sarup: lsa@jfmedier.dk, mobil: 2447 7071


Informationer om stillingen

Stillings id: 2021-04-10
Opslagsdato: 29-apr-2021
Kontaktperson: Jørn K. Broch
Søg stillingen her

Uopfordret ansøgning
Hvis vi på nuværende tidspunkt ikke har en ledig stilling, som matcher dine ønsker, er du velkommen til at søge uopfordret. Jysk Fynske Medier er en arbejdsplads med høj puls og fuld fart på. En arbejdsplads, hvor hver dag er forskellig. Og en arbejdsplads med fantastiske muligheder for at udvikle dig – både fagligt og personligt.

søg uopfordret

 




vidste du at

STEP er Jysk Fynske Mediers reklame- og kommunikationsbureau med kontorer i Odense og Holstebro 

vidste du at

... Deal.dk har hver måned mere end 380.000 og spotdeal.dk mere end 310.000 månedlige brugere

vidste du at

... Jysk Fynske Medier tager aktiv del i lokale kultur- og idrætsforeninger