Jysk Fynske Medier

Flere og flere kunder klarer selv korrektur

22. august 2019


Webkorrektur er et værktøj til korrekturlæsning af vores annoncer, hvor dialog og korrekturgang foregår direkte mellem grafikeren og kunden. Når annoncen er solgt af konsulenten, og support har lagt materiale på ordren, foregår resten af processen udenom medierådgiverne.

Webkorrektur har kørt flere år i de forskellige mediehuse, men det blev grebet an på mange forskellige måder. I 2017 blev det gjort til et projekt, der løbende skulle måles på. Der blev sat nogle konkrete mål, der hurtigt skulle bringe tallene op. Arbejdet er foregået i et fint og godt samarbejde mellem produktion og salg, og begge parter har nogle KPI’er, der følges tæt – bl.a. på tavlemøderne.

Projektet er i salgsafdelingen forankret hos Jeppe Vennekilde, som via tæt dialog med lokale salgsafdelinger og annonceproduktionen konstant arbejder på at optimere processen.

Flere og flere kunder går over til webkorrektur

Når vi taler webkorrektur, opererer vi med procenter. I vores tilfælde måles procenten som det antal millimeter, der produceres som webkorrektur holdt op mod det samlede antal millimeter til produktion. Ultimo 2017 var procenten på godt 40, og der blev sat et mål om, at ved afslutningen på 2018 skulle den hæves til min. 70 %. Det er for længst passeret, og vi ligger nu mellem 75 og 80 %.

Det ultimative mål er naturligvis 100 %, og i den kommende periode vil vi fortsætte med at bearbejde de kunder, der endnu ikke er på webkorrektur, da det frigiver mere tid til andre opgaver i salgsafdelingerne.

Al begyndelse er svær

Der har været en del skepsis blandt både konsulenter og kunder ift. webkorrektur, men ved at arbejde med det oplever de fleste, at webkorrektur er en meget tidsbesparende måde at arbejde på. Der er enkelte store kunder, der stadig ekspederes på gammeldags vis, men når vi fremover indgår årsaftaler, er det planen, at de også skal overgå til webkorrektur.





vidste du at

STEP er Jysk Fynske Mediers reklame- og kommunikationsbureau med kontorer i Odense og Holstebro 

vidste du at

… at vi har 2,6 mio månedlige brugere af digitale platforme (websites)

vidste du at

... Jysk Fynske Medier tager aktiv del i lokale kultur- og idrætsforeninger