Jysk Fynske Medier

JYSK FYNSKE MEDIER PANEL

Vi er afhængige af at vide, hvad du tænker om det, der sker i Danmark og i dit lokalområde. Hvordan du bruger medier, og hvad du tænker om dem. Derfor er formålet med Jysk Fynske Medier Panel at tage pulsen på de lokale holdninger og vi inviterer dig med. Som deltager i Jysk Fynske Medier Panel vil du modtage et spørgeskema via e-mail 5-10 gange om året.

Hver gang du besvarer et spørgeskema, deltager du automatisk i konkurrencen om gavekort til plusshoppen.dk, der har en stor palette af produkter inden for boligindretning, ham & hende, elektronik, udendørs, børn og meget andet. Vinderne får direkte besked på e-mail efter undersøgelsen er afsluttet.

Læs om Jysk Fynske Medier Panels privatlivspolitik her

FAKTA OM PANELET

Antal paneldeltagere

I Jysk Fynske Medier Panel har vi tæt på 3.300 aktive paneldeltagere.

Hvor

Jysk Fynske Medier Panel dækker lige nu 67 af 98 kommuner i Danmark.

Alder

Jysk Fynske Medier Panel har på nuværende tidspunkt paneldeltagere fra 24 år til 93 år.

5-10 gange om året

Som deltager i Jysk Fynske Medier Panel vil du modtage et spørgeskema via e-mail 5-10 gange om året.

HAR DU LYST TIL AT VÆRE MED I VORES PANEL?

Gør din holdning gældende og deltag i Jysk Fynske Medier Panel. Tilmeld dig her.

 

Tilmeld

PANELET MENER

Læser_fuld_højde.jpg (1)

Læserundersøgelse

65% er enige i at deres dagblad er med til at sætte dagsordenen i deres lokalområde.

Læser_fuld_højde.jpg (1)

Læserundersøgelse

Læserne bruger i gennemsnit 35 minutter på at læse deres lokale dagblad på en gennemsnitlig hverdag.

Vindmølle.jpg (1)

Læserundersøgelse om kystnære havvindmøller ved Vesterhav Syd

52% er modstander af planer om kystnære havvindmøller i området – mens 40% er tilhængere.

JydskeVestkysten_esbjerg_print-DF.jpg

Læserundersøgelser om indholdet i JydskeVestkysten

70% synes det var en god idé at udskifte Børsental i avisen med en ekstra side med artikler fra Syd- og Sønderjylland – mens 19% var imod.

Ugeavisen_Sønderborg_edited_edited.jpg

Læserundersøgelse - Sønderborg Ugeavis format fra den store størrelse til et mindre tabloid-format

85% ønskede ændringen – mens kun 7% gerne ville bibeholde det gamle format.

Prisskilt.jpg

Black Friday undersøgelse

57% af indkøbene var julegaver. Mode, personlig pleje, køkkenudstyr og borddækning var populære produktkategorier.

NYTTIG VIDEN DER FLYTTER FORRETNING

Gitte Elkær_edited.jpg

Gitte Elkær, Analysechef

Jysk Fynske Medier Panel giver en unik mulighed for os til at komme tættere på de lokale holdninger og forstå de lokale brugere. Panelet har stor betydning for flere af Jysk Fynske Mediers forretningsområder, som har stor gavn af de tilbagemeldinger, som panelet kan give til deres arbejde. Jeg er taknemmelig for hver eneste paneldeltager, som investerer tid og interesse i panelet.

Søren Thorup_edited.jpg

Søren Thorup, Rejseredaktør, Magasinet Rejser

Det er utroligt spændende og brugbart at erfare, hvordan læserne ”bruger” Magasinet Rejser. I det daglige er vi nødt til langt hen ad vejen at gætte på, hvad der er interessant for læserne. Med undersøgelsen får vi konkret viden, og den seneste har allerede betydet en ændring af, hvordan vi prioriterer stoffet. I nogle tilfælde vil det dog først være synligt et stykke ud i fremtiden.

Jan Schouby_edited.jpg

Jan Schouby, Chefredaktør, Århus Stiftstidende

For os er panelet vigtigt og resultaterne meget brugbare. De dage, hvor mediehuset var ”altvidende” og alene bestemte, hvilke emner Stiften skal tage op, er for længst forbi. For kun hvis vi lytter til læserne og lader dem spille en større rolle i udviklingen af vores journalistik, har vi en fremtid. Derfor er resultaterne vigtige, og rapporten bliver nøje studeret og diskuteret af redaktionen.

Gudrun Pedersen_2_edited.jpg

Gudrun Pedersen, Chefredaktør, Dagbladet Ringkøbing-Skjern

Dagbladet Ringkøbing-Skjern har haft god anvendelse af panelets svar i forbindelse med vores journalistik om den kystnære havmøllepark Vesterhav Syd. Det har blandt andet understøttet artiklen ”Modstanden er vokset: Flertal synes dårligt om de kystnære møller” fra den 21. juli 2018.


RESPONS BETALER SIG - SE VINDERNE HER

JANUAR

Julen, nytåret og udsalget (gavekort på 500 kr.)

Inger, Struer Kommune

Per, Vejle Kommune

 

DECEMBER

Black Friday (gavekort 500 kr.):

Parly, Odense Kommune

Jette, Ringkøbing-Skjern Kommune

Læserundersøgelse om Eksklusiv (gavekort på 500 kr.)

Marianne, Assens Kommune

Bent, Svendborg Kommune

Læserundersøgelse om Bogmagasinet (gavekort på 500 kr.)

Jens, Randers Kommune

Jacob, Aarhus Kommune

NOVEMBER

LæserIndex (gavekort på 500 kr.)

Per, Ringkøbing-Skjern Kommune

Estrid, Viborg Kommune

Læserundersøgelse om Magasinet Søndag (gavekort på 500 kr.)

Knud, Faaborg-Midtfyn kommune

Solveig, Ringkøbing-Skjern Kommune

OKTOBER

Læserundersøgelse om Magasinet Rejser (gavekort på 500 kr.)

Jørgen, Sønderborg Kommune

Jonna, Randers Kommune


FOLKENE BAG PANELET

SH-lonebjerring_mb15562.jpg

Lone Bjerring

Senior Analysekonsulent

SH-MetteHjaereAndersen.jpg

Mette Hjære

Analysekonsulent

SH-Jan_Paul_Vejrup.jpg

Jan Vejrup

Analysekonsulent

man_silhouette.jpg

Annemarie Bangsgaard

(billede kommer senere) Senior Analysekonsulent


KONTAKT

Du kan kontakte Jysk Fynske Medier Panel på panel@jfmedier.dk

  • Dagbladet_Holstebro.jpg
  • Dagbladet_Ringkøbing_Skjern.jpg
  • Dagbladet_Struer.jpg
  • Folkebladet_Lemvig.jpg
  • Fredericia_Dagblad.jpg
  • Fyens_Stiftstidende.jpg
  • Fyns_Amts_Avis.jpg
  • Horsens_Folkeblad.jpg
  • JydskeVestkysten.jpg
  • Randers_Amtsavis.jpg
  • Vejle_Amts_Folkeblad.jpg
  • Viborg_Stifts_Folkeblad.jpg
  • Århus_Stiftstidende.jpg