Jysk Fynske Medier

Bannerspecifikationer Adsolute og Grow


Alle bannere kan leveres i enten HTML5 eller som en billedefil (JPG eller PNG), eller script. Alt fremsendt materiale må maks. fylde 100 KB. pr. banner.

Følgende formater kan vælges (160×600, 300×250, 300×600, 320×320, 930×180 og 930×600)

Materiale til SoMe

Leverer du selv færdigt materiale til din SoMe-kampagne, skal vi modtage de færdige billeder samt  tekst til annoncen.
Billedmateriale kan sendes som en billedfil (JPG eller PNG).

Facebook/Instagram: 1080×1080 pixels

Vi anbefaler billedmateriale uden tekst, eller max. 20 %, da tekst generelt har en negativ indflydelse på, hvordan Facebook prioriterer kampagnen,
og derved har betydning for performance.

Facebook har visse regler omkring annoncering, som skal følges, da det kan ende med afvisning på ens specifikke annoncer, hvis disse ikke bliver fulgt. Du kan læse mere omkring disse specifikationer her

Du kan tjekke om dit billedmateriale er OK her

Filstruktur HTML-bannere

Hvert HTML-banner skal være pakket i sin egen ZIP-fil og have nedenstående filstruktur. Her illustreret ved et 300×250 artikelbanner:

Hver ZIP-fil skal indeholde:

  1. HTML source fil (300×250.html)
  2. Resource folder med billeder, grafik, JavaScript filer etc. brugt i banneret (mappen 300×250.resources).
  3. Metadata fil kaldet manifest.json, der definerer parametre som navn, beskrivelse, format, events, click tags. Disse parametre bliver læst og registreret af Adsolute når bannerets ZIP-fil bliver uploaded (filen manifest.json).

Læs mere om kravene til filstruktur her.



Manifest filen

Bannerets metadata fil – manifest.json – definerer bannerets parametre når banneret bliver uploaded i Adsolute.

Navngiv banneret med en titel der giver mening, definer bredden, højden, URL hvor clickTAG og evt. multiple clickTAG’s skal linke hen.

{
    "version": "1.0", 

    "title": "300x250 Example Banner", 
    "description": "optional string",  

    "width" : "300", 
    "height": "250", 

    "events": {
        "enabled": 1, 
        "list": { 
            "1": "myEventName1",
            "2": "myEventName2",
            "3": "myEventName3"
        }
    },

    "clicktags": {
        "clickTAG": "https://www.yourwebsite.com",
        "clickTAG2": "http://www.calltoaction.com"
    },

    "source": "yourbanner.html"
}

Læs mere om manifest.json her.



clickTAG variabel

Der findes flere måder at tilføje clickTAG til bannere. Komplet vejleding kan findes her.

I alle tilfælde, skal der refereres til Adforms DHTML library i bannerets header.

Det gøres på nedenstående måde:

<head>
<meta name="viewport" content="user-scalable=yes" />
<script src="https://s1.adform.net/banners/scripts/rmb/Adform.DHTML.js"></script>
</head>


Tredje parts bannere (script)

Vi modtager og understøtter færdigelavet script, som er lavet med https://www.bannerflow.com/




vidste du at

... avisen Danmark har 559.000 ugentlige læsere og er dermed landets mest læste dagblad

vidste du at

STEP er Jysk Fynske Mediers reklame- og kommunikationsbureau med kontorer i Odense og Holstebro 

vidste du at

... Jysk Fynske Medier tager aktiv del i lokale kultur- og idrætsforeninger